Hoe kan ik het beste LEGO wassen of schoonmaken?

Het is LEGO die al wat ouder is, dus er zitten ook witte stukjes tussen, die verkleurd zijn.
Hoe krijg je die weer wit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

vermoedelijk is de witte lego verkleurd, en krijg je die niet meer wit.
om de lego goed schoon en ontvet te krijgen, zou ik het in een emmer water met een scheut ammonia gooien.
even laten staan, dan even de borstel er over, en klaar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betreft het niet meer wit krijgen van de witte steentjes heb je HELEMAAL gelijk.
Heb alle tipsdie die hier gegeven waren geprobeerd, maar niks helpt, dus dan maar het juiste blokje in het juiste bouwwerk zien te krijgen, dan valt het het minst op.
Voor de rest heb ik maar een 1 persoons dekbedhoes gebruik, lekker veel ruimte om een knoop te maken.
Iedereen bedankt voor het meedenken, maar deze vond ik toch de beste.
Dank je wel.

Andere antwoorden (6)

Wat is zou doen is bad beetje vullen. Iets van zeep of shampoo toevoegen en alles in het bad doen. Laat het een beetje liggen en haal het er daarna weer uit. Als het goed is blijft het meeste drijven aan het oppervlak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een kussensloop, goed dichtbinden en in de wasmachine wassen. Uiteraard niet op 95 graden, maar op 40 kan best.
Wel echt goed dichtbinden weet ik uit ervaring... :-(

Toegevoegd na 35 seconden:
Daarna goed uitleggen om te laten drogen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo deed ik het ook altijd :-). Tegenwoordig zou je het ook in zo'n nylon waszak kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima idee en dit werkt ook nog. Eventueel soda toevoegen in plaats van zeep.
de witte stukjes in een badje met steradent, chloor of citroensap leggen en een uurtje laten weken, daarna afspoelen en alle steentjes in een waszak of dichtgebonden kussensloop doen en in de wasmachine op 40 of 60 graden wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staan wat erg verkleurde witte stukjes in een bakje met steradent.
Hoe lang denk je dat ze moeten staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een half uurtje, daarna schoon borstelen met een oude tandenborstel of nagelborstel
je kunt het in een sinasappelnetje gewoon in de VAATwasser doen! (sinasappels wel eerst nuttigen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel een goed antwoord. Ik zou het zelf eerder in de wasmachine doen, maar vaatwasser kan natuurlijk ook prima.
De vergeelde blokjes kun je behandelen met zuiveringszout die je ook in de keuken gebruikt (dus niet het zuiveringszout voor schoonmaakdoeleinde)
Ze worden dan weer wit.
Werkt namelijk ook bij vergeelde kunststof tuinmeubels.
Wel zonodig herhalen.
De overige in een sopje van zachte zeep laten weken en afspoelen met heet water.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit ook al eens geprobeerd bij LEGO of alleen bij vergeelde kunstof tuinmeubels?
met je handen en zeep