ik zou graag oude volkspelen maken om dan in de club er mee te kunnen spelen,waar kan ik werktekeningen ed vinden,heb al heel wat afgesurfd maar niks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je sjoelen, hinkelen,
britsen met een leeg schoenpoetsblikje, gevuld met zand,
bokspringen, stoeprandje butsen, hoepelen met een fietswiel, kegelen met flessen, flesje poepen,
bliklopen op lege conserveblikken met een touw,
steltlopen met door ons vader gemaakte stelten,
elastieken, hoelahoepen, diabolo-en,
tollen, knellen, pijltje schieten, pijl en boog van wilgentenen,
kattepult. Wat wil je weten?

Antwoorden (3)

Er staan wat oude volksspelen, zoals kaatsen en een omschrijving er van op:

www.knkb.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar kasteel Hoensbroek of mail ze. Daar hebben ze allemaal oude houten spelletjes en wellicht ook wel werktekeningen of ze weten hoe je er aan komt: http://www.kasteelhoensbroek.nl/contact
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op internet kun je wel veel van deze spelletjes huren en volgens mij is het dan ook makkelijk te zien hoe het gemaakt is dus ik zou zeggen gezellig een dagje hollandse spelletjes huren en spelen.