Op school moet ik een feest voor brugklassers organiseren en daar moet behalve dansen spelletjes bij. Weet iemand leuke spelletjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (12)

twister; Geheid succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een feest met thema wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raffa Raffa is een supergoed spel!
Het kan met zeer grote groepen mensen gespeeld worden en is voor alle leeftijden.
Naast dat het een gezellig en actief spel is is het ook nog heel erg leerzaam. Je leert namelijk hoe makkelijk het is om vooroordelen over een bepaalde groep/cultuur/milieu te vormen en hoe makkelijk het is om een negatieve gevoelens voor die andere groep te creeeren, terwijl het allemaal een spelletje is. Het is een creatieve en ludieke weerspiegeling van de huidige maatschappij:

Hier een uitleg:

http://www.speldatabase.be/spelinfo.php?id=1745&zoekcriteria=no
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de stoelendans, altijd een succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "eetspel", waarbij bv een zak chips zo snel mogelijk leeg gegeten moet worden (nee, géén familiezak ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
zonder te morsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- limbo dansen
- tafeltennis (in een rondje, iemand slaat en de volgende is aan de beurt)
- hints
13 jaar geleden
Het dobbelsteen spel.. staan talloze varianten van op internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allerlei obstakels neerzetten en later iedereen met blinddoek voor erdoor laten lopen, niet wetend dat je dan alles hebt weggehaald, of een eng verhaal verzinnen over iemand met een oog en dan laten voelen in bv een eierdopje met mosterd en dat soort ongein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic bekertje tussen voorhoofden van 2 kinderen en handen op de rug... vervolgens geef je steeds opdrachten bijv: rondje lopen of op zij gaan liggen... het bekertje mag niet vallen! kijken welk team het langst overblijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roulette! Toen ik in het 1e zat hadden ze dat op het gala. Dat was best leuk! En er waren ook vaak veel kinderen rondomheen!

Groetjes!

Toegevoegd na 1 minuut:
en een keertje schuifelen is ook wel leuk. Als je een beetje ''volwassen'' klas hebt.. Hopelijk geen door elkaar rennende kindjes.. ?

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spel 'Weerwolven van Wakkerdam' is een briljant spel, voor een grote groep. Vooral 's avonds in het donker, het liefst buiten in een bos of op een veld is het geweldig spelen.