hoe speel je rebus (taalspel)?

kunnen jullie het uitleggen hoe je het speelt en een keer voordoen? want het lijkt me een leuk spel :)

Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (2)

Bij een rebus worden er plaatjes in plaats van letters gebruikt.

Als je een vis getekend ziet, dan gebruik je het woordje vis. Als er bij dit plaats bijvoorbeeld -v staat dan haal je de v er af en hou je het woordje is over.
Zo ga je verder tot je de hele zin hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rebus is een beeldpuzzeltje;

''Een rebus is een soort van woord-puzzel waarin figuren gebruikt worden om woorden of woorddelen voor te stellen.
Naast de figuren bestaat de rebus meestal uit letters die toegevoegd, verwijderd, of vervangen moeten worden door andere letters.''

Een voorbeeld zie je hieronder:

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer je even goed denkt, zie je dat het antwoord van de rebus hieronder ''Wikipedia'' is. Voor de uitleg kan je terecht bij de bron.