Dropping voor mijn verjaardag (14 jr)

Ik word bijna 14 jaar en dan lijkt het me leuk om eerst met mijn vriendinnen thuis wat te gaan eten en na het avondeten een dropping te doen. Mijn ouders en zus willen dit wel organiseren.
Maar hoe kunnen ze dat het beste doen? Het zou natuurlijk leuk zijn als er opdrachten in zitten, maar wat voor soort opdrachten moeten dat zijn? We dachten dat het misschien leuk zou zijn als we onderweg stukken van een plattegrond moeten vinden... Maar dat is misschien een beetje saai...
In elk geval: heeft iemand leuke ideeën?
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, de dropping is voor ongeveer 8 vriendinnen van 14 tot 15 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (7)

Volgens mij is het idee van een dropping dat je ergens heen gebracht wordt waarvan je niet weet waar en dat je dan zelf de weg terug naar huis moet zien te vinden. Niks meer en niks minder.

Al naar gelang de wens hoe lang je daarmee bezig wilt zijn, kan de afstand bepaald worden door degene die dropt.

mobiele telefoon mee voor de zekerheid, tenzij er internet en navigatie systemen op zitten dan niet (zou het wel erg makkelijk maken)

Of je maakt er niet iets anders van dan een dropping

Stel je woont in of vlakbij een stad, dan wordt je ergens op een beginpunt gebracht en heb je allerlei vragen bij je die in de stad te vinden zijn. Over monumenten speciale locaties etc. Bijvoorbeeld hoeveel bruggen, wanneer is dat gebouw gebouwd, wie was de burgemeester degene die de lijst maken moeten wel zeker weten dat die info bij de locatie te vinden is, zoals jaartallen, aantallen etc.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mobiel of andere apparatuur kun je in een envelop of zak stoppen die goed dicht zit geplakt. Als dan de nood aan de man cq. vrouw is, kan de apparatuur altijd worden gebruikt, maar is dat ook meteen duidelijk.
Ik herrinner me dat ze bij Dennis Vs Valerio werden gedropt in het franstalig deel van België, zonder geld of mobiel. Ze moesten de weg terug vinden naar het studentenhuis maar er was een ding: Ze moesten ze moesten niet alleen henzelf maar ook een een levende geit heelhuids mee zien te nemen terug naar het studentenhuis. Misschien dat je zoiets kan doen, lijkt me heel erg grappig om zelf een keer te doen, alleen een mobiel is toch wel verstandig voor het geval dat (zij hadden een cameraploeg). (Je moet wel 's nachts gedropt worden.)

Toegevoegd na 54 minuten:
(geit kan weggelaten worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dropping is eigenlijk pas leuk als het net iets te ver gaat..
Of het wordt saai, of te moeilijk, eng of gevaarlijk.

Op de Veluwe, (heide en bossen) wordt het als de maan niet schijnt echt donker, als je dan per groepje maar een zaklamp hebt...
Eigenlijk wel iets te gevaarlijk, want mobiel bereik heb je er soms niet, of zeer slecht. (je zou een gebied kunnen zoeken met goed bereik, voor de veiligheid)
Je zou ook iets van een achtervolging op kunnen zetten.

Ik weet trouwens niet of je na zonsondergang nog wel op de Veluwe mag komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen mag je na zonsondergang (of was het nu 10 uur 's avonds?) bossen niet in (staat op de bordjes). Maar wie controleert dat... Ik heb zo vaak in 't donker in 't bos gelopen.
Een dropping is zeker leuk... Toen ik jouw leeftijd had hadden wij een dropping van school... Midden in een natuurgebied uitgezet en vind de weg maar terug naar school... was meer dan 10 km overigens in het stikdonker met zn vieren...

Om het spannend te maken zou je bijvoorbeeld aan een van je ouders kunnen vragen om in het gebied waar de de dropping wilt doen (bos, natuurgebied) een aantal dingen voor te bereiden... zoals een schat die je moet vinden achter de 4e dennenboom van het derde weggetje naast het bankje naast de brote eik... ik noem maar wat... In het donker is dat een stuk spannender... =) Is wel leuk als je het zelf dan niet weet natuurlijk...

Wat ook leuk is, en dat is dan niet een dropping, is een speurtocht in het donker of een spooktocht... Die worden georganiseerd en heb je zelf ook geen romslomp... en voor een groep is het ook niet zo duur in verhouding... Ik heb er goede ervaringen mee in elk geval...

Succes en alvast een hele fijne verjaardag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn 14e verjaardag hebben mn ouders ook een dropping georganiseerd.. het is dan de bedoeling dat je zelf naar huis komt lopen. Dit is alleen heel simpel omdat je dicht in de buurt bij je huis bent. Mijn ouders hadden bedacht om de groep te splitsen. Elke groep werd afgezet met de auto op een plek. De auto bleef daar geparkeerd. De andere groep deed hetzelfde. Nu was het de bedoeling om de straatnaam van de plek waar de auto staat op te schrijven. Daarna moesten we zorgen dat we op een afgesproken plek de auto sleutels konden ruilen. Dus het ene team en het andere team moeten de afgesproken plek vinden. Na het wisselen van de auto sleutels en de adressen is het de bedoeling om zo snel mogelijk de auto te vinden en thuis te komen. Ik hoop je hier een beetje mee te kunnen helpen. Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diep in een heel groot bos of een uur of 2 s,nachts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een variant van een dropping: doe een vossenjacht. Je verdeelt de meiden in twee groepen, en één groep mag eerder starten. Dat zijn de vossen. De vossen laten onderweg briefjes achter (denk aan bomen en lantaarnpalen, daar kun je de briefjes aan hangen) met cryptische aanwijzingen over waar ze heen gaan.

De tweede groep zijn de jagers. Die starten later, en moeten de vossen vangen. Daarvoor moeten ze de briefjes vinden en de boodschap daarop ontcijferen om erachter te komen waar de vossen heengaan.

Op deze manier hebben beide groepen een leuke opdracht: de vossen om zo geheimzinnig mogelijke boodschappen te schrijven, de jagers om die boodschappen te ontcijferen.