hoe noem je van dit soort raadsels? zie beschrijving

bijv: het broertje van een jongetje is dood maar als hij chocolade ijs wou had het broertje nog geleefd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok erop dat het broertje is doodgevroren in de ijskast waar het chocolade-ijs ook lag.
anneliez
12 jaar geleden
nee want hij wilde nu juist geen chocoladeijs, dus dat ging hij niet zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daardoor ging het broertje dood. Als hij wel chocolade-ijs had gewild, had hij het broertje gevonden.
Er zit wel een vage verwijzing in want wie wil er chocolade-ijs?
anneliez
12 jaar geleden
nee vast niet, dit zijn van die doordenkraadsels die anders aflopen dan verwacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het broertje was alleen thuis. De bom viel op het huis. Alleen de schuur werd gespaard, want die stond in de tuin.
Had het broertje nou maar chocoladeijs gewild en dat uit de freezer had gehaald die in de schuur stond, dan was hij niet getroffen door de bom, en had hij nu nog geleefd.
anneliez
12 jaar geleden
zoiets ja

Antwoorden (2)

Volgens mij worden deze raadsels Quizpels genoemd.

Toegevoegd na 26 minuten:
Op deze site:http://www.rdzl.nl/ worden ze raadselachtige raadsels genoemd.
De term quizpels komt uit een krantenartikel in de Gelderlander (een aantal jaren geleden) waar een aantal voorbeelden in gegeven werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit raadselspel op een spellenbeurs gezien, uitgegeven als een kaartspel.
De naam daarvan was ik dacht: Zwarte magie. of iets in die richting. Ik heb al zitten googlen, maar kan het niet echt vinden. Als je dit zoekt, vraag dan eens in een goede spellenwinkel

Toegevoegd na 3 dagen:
Deze raadsels zijn dus uitgebracht onder de naam Black stories
anneliez