(Hoe) kun je op de verpakking van pakje speelkaarten zien of er jokers bij zitten?

Ik ben niet zo thuis in het kaartwereldje. Op de verpakking staat vaak "Speelkaarten" of "Poker" of "Bridge".... Hoe weet men nu in welke pakje kaarten ook nog jokers zitten als men het in de winkel wilt aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Een klassiek kaartspel bevat 52 speelkaarten (playing cards), en dan zitten er geen jokers bij. Dit gebruik je om bridge te spelen.
In alle andere pakjes speelkaarten zitten 54 of meer kaarten, en dan heb je er ook jokers bij.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm..., ik neem je antwoord met een korreltje zout als je het niet erg vindt. De door jou bijgesloten afbeelding laat ook zien "2 54-card decks
Playing Cards". 108 kaarten totaal dus. Zelf schrijf je terecht dat een klassiek spel slechts 52 kaarten bevat. Wat zou er dan volgens jou op de 4 'extra' kaarten staan?
Amadea
10 jaar geleden
Dat zijn twee pakjes met 54 kaarten. Zijnde het basisspel van 52 kaarten plus 2 jokers, en dat tweemaal. Is dat niet duidelijk?
Amadea
10 jaar geleden
Een deck is een stapel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik volg je redenering. Maar volgens mij gaat het niet altijd op en telt men soms de jokers gewoon niet mee en staat er dus 52 cards op.
Verschil tussen bridge en poker is denk ik dat bij de bridge een kaartje zit met bridgeregels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, precies, F. Maar je kunt er dus niet zeker van zijn dat er ook jokers bij het spel kaarten zit? Ik heb ook al bij Wikipedia e.d. gekeken, maar ik heb nog niet echt duidelijkheid. Want zoals je schrijft: Sommigen tellen jokers gewoon niet mee als zijnde 'speelkaarten'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp de minnen niet, prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je. 52 normale kaarten + 2 jokers = 54. 2x zijn dus 4 jokers voor 2 stokken kaarten. prima antwoord. Misschien even toevoegen dat je BIJNA altijd stokken koopt met 2 jokers en dat vaak de bridgekaart als joker wordt gezien..
jokers zitten er altijd bij