Is het moeilijk om een spel op de markt te brengen?

Ik heb samen met een vriend een elektronisch spel bedacht en we zouden het graag op de markt willen brengen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Kan lastig zijn, want het moet origineel, uniek, 'goedkoop' te produceren en commercieel interessant zijn.
Daarnaast moet het meestal voor meerdere landen verkoopbaar zijn, omdat de afzetmarkt in Nederland veelal te klein is. Nederland b.v. is geen spelletjesland, maar Duitsland wel. Wat in Nederland b.v. aanslaat, kan in Duitsland een flop zijn of andersom.

Het beste is het spel al zo compleet en uitgewerkt mogelijk aan te bieden / te presenteren, binnen een mooie vormgeving, met een idee voor een bepaalde doelgroep. Zorg ook dat spelregels kloppen en niet voor meerdere uitleg vatbaar zijn. Speel het (concept)spel vast een aantal keer met vrienden en kennissen en leer van hun ervaring / beleving.
Benader je een spelletjesfabrikant, dan kom je er van zelf achter of er interesse is. Bij interesse kan je altijd nog met andere / meerdere fabrikanten in zee gaan.
Opbrengsten bij verkoop /aankoop kunnen een bedrag ineens zijn, of een X percentage per verkocht product. (denk eens aan X maal verkocht Monopoly-spel)

Denk je dat je spel succes kan hebben, laat dan de rechten op het spel alvast vastleggen vóór je het presenteert, zodat anderen niet aan de haal gaan met jouw idee.