Met name kinderen in de leeftijd tot een jaar of 7 zijn zeer goed in memory. Dit komt omdat ze nog niet (goed) kunnen lezen en meer gericht zijn op beelden (dus plaatjes).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er is minder 'ballast' in hun hoofd.
kinderen onthouden daardoor beter dan volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat volwassenen meer kennis hebben, en die toepassen op hetgeen ze zien. Daardoor worden ze minder accuraat. Kinderen doen dat nog niet, worden niet gehinderd door ervaringen, en dat helpt bij spelletjes als memory.

Volwassenen hebben wel een beter geheugen http://www.rps.psu.edu/probing/memory.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongere kinderen zijn vaak beter in memoryspelen dan volwassenen, omdat zij nog vrij zijn van alle zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk verdelen volwassen mensen hun aandacht zo dat het kortetermijngeheugen daar iets onder leidt, terwijl kinderen nog niet zoveel levenservaring hebben dat hun aandacht daardoor wordt vertroebeld.

Chimpansees hebben overigens nog minder last van gedachtespinsels in hun hoofd en zijn nog beter in van dat soort geheugenspelletjes. (Zie youtube link.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Misschien omdat kinderen een beter geheugen hebben?
Ik weet het niet hoor, ik denk het alleen ..