Hoe krijg je vouwen uit speelkaarten?

Wij hebben Cluedo net nieuw maar er zitten al verscheidene vouwen in de kaartem waardoor ze aan de achterkant herkenbaar zijn. Dus mijn vraag is; kun je vouwen uit speelkaarten halen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Dat is denk ik nog niet zo eenvoudig. Ik kan twee oplossingen bedenken:
De atlas! Met andere woorden, het papier uitrollen en de beschadigde delen een tijdje laten liggen onder een zware stapel boeken.
-de beschadigde delen strijken. Misschien voor de veiligheid handig om een doek tussen het strijkijzer en het papier te gebruiken (en niet vergeten stoom uit te zetten)

Volgens mij is het praktisch onmogelijk om de vouwen echt uit het papier te krijgen. Je krijgt het papier wel recht (bijvoorbeeld met strijken of voorzichtig terug vouwen), maar je ziet de vouw wel vaak nog zitten. Meestal is het papier ter plaatse van de vouw dusdanig beschadigd dat je dit niet meer weg krijgt!
3 jaar geleden
Nee, dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Wat je wel zou kunnen proberen is passende sleeves (hoesjes voor allerlei soorten speelkaarten te kopen en de kaarten daar, samen met een extra kaart die de vouw bedekt, in stoppen. Dit voorkomt ook vouwen in de andere kaarten. Sleeves zijn bij goede spellenwinkels of online te koop
anneliez
3 jaar geleden
De antwoorden van fremar en anneliez zijn goed. En dan heb ik er nog 3.

1. Nieuwe kaartjes bestellen bij Hasbro of een andere leverancier. (Zie links)

2.
Uit een stevig vel papier kaartjes snijden die even groot zijn. Deze op de achterkanten leggen of plakken van alle kaartjes en dan door de laminator halen.

3.
De andere kaartjes ook verknallen, knappe jongen die precies onthoud welk kaartje welke vouw heeft.

Optie 4, maar die slaat eigenlijk nergens op ;-)
Nieuw spel kopen.