we hebben een personeelsfeest van een 25 jarig jubileum en willen een leuk en persoonlijk spel of quiz doen met ca. 30 mensen. iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (8)

Iedereen geeft zijn/haar favoriete nummer op (muziek) en iemand zet deze op cd. Daarna gaan we allemaal raden welk nummer bij welke persoon hoort.

Altijd erg leuk en verrassend achteraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een creatieve activiteit:

Verdeel de groep in 2 groepen van 15 personen

Plaats per groep 15 (klein formaat) schilderdoeken (verkrijgbaar bij o.a. Action en Xenos) op een lange rij met tafels . Iedere deelnemer start bij een schilderdoek en na een aantal minuten (fluitsignaal) schuift ieder een plaatsje op. Zodoende komt ieder aan de beurt en maakt iedere collega op 'elkaars' doek een stukje van het gezamenlijke kunstwerk af. In principe zonder regels, alleen moet ieder kunstwerk op elkaar aansluiten.

Als thema zou je kunnen kiezen voor het 25 jarig jubileum (een levensloop van het bedrijf) of hetgeen waar het bedrijf voor staat, iedere collega zou ook zichzelf kunnen schilderen op het doek.

Doel is om gezamenlijk een mooi kunstwerk te creëren dat na afloop een blijvende herinnering vormt aan een gezellige dag en een mooi plaatsje kan krijgen in jullie bedrijf.

Have fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben laatst ook zoiets gedaan met collega's.

we hadden een quiz met persoonlijke vragen over elkaar.
maak leuke vragen over de grappigste gedragskenmerken of typische uitspraken van collega's of bepaalde ervaringen op de werkvloer, prestaties enz. of bepaalde lastige inhoudelijke vragen over het bedrijf waar jullie werken en laat de ander raden bij wie dit past. zo zijn er talloze vragen te bedenken.

hou het natuurlijk wel netjes en zorg ervoor dat je iemand niet op de negatieve manier voor schut zet, dit wordt niet als prettig ervaren.

voor de winnaars kun je leuk prijzen halen en bijv.een medaille of beker met een tekst als beste werknemer o.i.d.

veel succes en plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 groepjes triviant; de beste 6 gaan opnieuw triviant-en (onder aanmoediging van de rest).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt levend stratego is erg leuk om te doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan mensen bingo spelen. je maakt bingo kaarten. iedereen moet minimaal 10 minuten over persoonlijke dingen praten, en dan aftekenen op elkaars bingokaart. daarna gewoon bingo spelen met die kaarten. dus dan trek je een naam uit de hoge hoed en die mag je doorstrepen op je persoonlijke bingokaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat iedereen een enquête invullen, en maak een persoonlijk Triviantspel met (evt. meerkeuze) antwoorden die opgeschreven zijn. Is wat werk, maar superleuk om te spelen!
Wij hebben voor een familiedag o. a. de volgende vragen gesteld:
* Schattingsvragen: hoeveel personen wonen er op huisnr. 12?
* Dit was het antwoord, wat was de vraag?
* Wie heeft dit antwoord gegeven?
* Geschiedenisvragen over de historie van (het bedrijf? de bedrijfstak?)

Je kunt er een hele dag mee bezig zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou levend stratego doe leuk en makkelijk
je moet wel een goed bos hebben
anders is het niet leuk als je niet weet wat het is
zoek het op op internet of ga bingo spelen ook leuk
met wat prijsjes of zo