Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn monopoliefans (bordspel) geldwolven?

Ik hoor dat weleens zeggen over mensen die heel veel monopolie spelen of hebben gespeeld: "Het zijn echt geldwolven!". Is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
762

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind monopoly erg leuk, en het doel van het spel is nou eenmaal om zelf zoveel mogelijk geld te verzamelen en de anderen failliet te laten gaan.

In het dagelijks leven is geld voor mij een middel, meer niet. Een verdomd handig middel, maar geen doel op zichzelf. Naast een redelijke reserve voor nood heb ik geen behoefte aan het oppotten van geld of waardevolle spullen. En anderen failliet laten gaan heeft al helemaal niet mijn interesse.

Ik denk dat de mensen die dat zeggen gewoon wat moeite mee hebben met het onderscheid tussen spel en realiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord! +1

Andere antwoorden (5)

Haha goeie vraag!

ik speel het spel ook wel eens en ben dan heel erg fanatiek om zoveel mogelijk geld te hebben en vooral niet te verliezen. (en denk dan stiekem ook vaak ooohh was al dit geld maar echt en van mij!) hahaha

dit kan natuurlijk ook zijn door het feit dat ik graag wil winnen...maar het zou best kunnen natuurlijk haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het onzin om mensen die van monopolie houden gelijk geldwolven te noemen. Dan zou je mensen die Risk leuk vinden gelijk oorlogszuchtigen kunnen noemen. Een spel is een spel, en heeft niets te maken met realiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, als het echt geldwolven zouden zijn, dan zouden ze hun tijd besteden aan het verdienen van echt geld, geen namaakbriefjes. Maar als je een spel speelt doe je dat om te winnen, en dan maakt het niet uit of dat namaakgeld, knikkers of punten zijn.
Wat niet wil zeggen dat je geen leuke avond hebt gehad als je verliest, in prettig gezelschap zijn is ook wat waard
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Juist niet,echte geldwolven worden er depressief van al dat geld,ze weten dat het een obsessie wordt dat ,dat ooit echt geld wordt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is maar een gezegde wat niet altijd waar is. Mensen die monopolie veel spelen hoeven niet gelijk geldwolven te zijn. Anders zijn er wel heel veel geldwolven in nederland;-)

dus je antwoord op je vraag is: Nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding