Waar vind ik echt duidelijke uitleg over hoe je het pokemon kaartspel speelt?

Mijn zoontje heeft een blik vol met pokemon kaarten gekocht op een rommelmarkt. Nu hebben we alles uitgezocht en spelregels gevonden op internet, maar ik snap nog steeds niet hoe een aanval werkt. Er staat alleen op dat je op de kaart moet kijken. Maar ik snap niet wat je er dan mee moet doen.
HELP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Als je geen moeite met engels hebt (bron). Klik op "open the leatn to play demo".

Toegevoegd na 7 minuten:
Ok zo als ik het begrijp.

1. HP in de rechterbovenhoek beschrijft hoeveel punten je nodig hebt om de pokemon te doden.
2. Als er een grijze stip voor de aanval staat kost het geen extra kaarten om een aanval te doen.
3. Als er tekens voor een aanval staan heb je die kaarten nodig om die aanval uit te voeren.
4. Een teken(bv bliksem) met bijv. +10 geeft aan dat de pokemon extra zwak is (dus 10 extra HP verliest) tegen de aanval van een bliksempokemon.

Toegevoegd na 13 minuten:
Nog een hollandsche site gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, daar kom ik weer een stapje verder mee. Geloof dat ik nu te moe ben om het op te nemen, maar bedankt voor de tips
Een aanval moet je doen met behulp van energie kaarten.
Die energiekaarten "maak" je vast aan de pokemon.
Bij een aanval heb je die energiekaarten nodig, degene die je nodig hebt, staan ervoor. Als je die aanval uitvoert dan moet je de energiekaarten die ervoor staan, van de pokemon wegnemen en ze op de aflegstapel neerleggen