Bij Rummikub: Er ligt een 6 en een 7 en een joker voor 8 mag je de joker voor de 5 neerleggen en de 4 aansluiten?

Er ligt een 6 en een 7 en een joker voor 8 mag je de joker voor de 5 neerleggen en de 4 aansluiten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag. https://www.spelregels.eu/rules/rummikub/Rummikub.pdf Onder Joker punt 3.

Als je de 5 naast de 6 legt, liggen er 4 stenen naast elkaar. Er moeten er verplicht 3 naast elkaar liggen, dus de 4e mag weg. Zo kan je de joker weghalen en voor iets anders gebruiken. (de 4 kan dan natuurlijk aan de 5)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100