Bij Rummikub: Er ligt een 6 en een 7 en een joker voor 8 mag je de joker voor de 5 neerleggen en de 4 aansluiten?

Er ligt een 6 en een 7 en een joker voor 8 mag je de joker voor de 5 neerleggen en de 4 aansluiten ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
17K

Antwoorden (2)

Ja dat mag.

https://www.spelregels.eu/rules/rummikub/Rummikub.pdf

Onder Joker punt 3.
6 jaar geleden
Als je de 5 naast de 6 legt, liggen er 4 stenen naast elkaar. Er moeten er verplicht 3 naast elkaar liggen, dus de 4e mag weg. Zo kan je de joker weghalen en voor iets anders gebruiken. (de 4 kan dan natuurlijk aan de 5)