Telt dit doelpunt?

Jongens zijn met een partijtje voetbal bezig. Een hond van een van de deelnemers staat aan de kant. Plotseling rent de hond het veld op en loopt met de bal (een klein formaat) in zijn mond de goal in. Moet je dit als doelpunt tellen? Als de wind meehelpt telt een goal wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (10)

Nee dat telt niet, behalve als de hond bij het team hoort maar dat denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die gaat niet tellen.
Het lijkt op een soort airbud verschijning.

Het doelpunt telt ook niet als een mens van buiten opeens gaat mee doen met jullie potje voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de hond doet niet mee met de voetbalpartij. Al zegt dit wel erg veel over de voetbalkwaliteiten van de mensen op het veld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat het doelpunt wel telt.Het is een stukje interventie van God.ha ha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat telt niet. De hond is geen deelnemer aan het spel.
Als ik jouw broertje ben en de bal in mijn mond stop en het goal in ren telt het toch ook niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat er van te voren is afgesproken. Wanneer er niets is afgesproken over de hulp van honden die met de bal de goal in rennen (geen hands maken natuurlijk), mag je er van uitgaan dat deze situatie geen doelpunt is. Wanneer is afgesproken dat de hond ook mee mag doen, dan natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doelpunt telt, in de normale spelregels bij voetbal
telt alles wat niet op het speelveld hoort, als een dood
element, het is zelfs zo , als de bal erin gaat via de
scheidsrechter dan telt die ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat telt. het is de hond van God ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, want je mag ook niet klemmen tussen benen, dus ook niet met je mond :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het doelpunt telt wel! De hond wordt gezien als ''dood spelelement'' Het zou hetzelfde zijn als de bal via de scheidsrechter of cornervlag het doel in zou gaan. Het is een rare situatie maar hij telt..