Als er bij monopoly op een kanskaartje staat: je mag het kopen van de bank, krijg je het dan gratis of niet?

Ik zelf denk dat je het dan gratis krijgt, maar het is altijd een probleem met andere mensen die denken dat het andersom is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Van Dale: Kopen= voor geld in zijn bezit krijgen. Je moet er dus wel voor betalen. Je krijgt alleen de gelegenheid het te kopen. Toegevoegd na 5 minuten: Een spelregel van Monopoly: "Als u terecht komt op een stuk grond dat nog niet verkocht is, kunt u het kopen van de bank." Dat stuk grond is ook niet gratis...

Bronnen:
http://www.spelregels-online.nl/m-n-o/monopoly
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=kop...

Volgens de richtlijnen van Monopoly krijg je de kans om het te kopen (dus betalen). Het zijn natuurlijk slechts richtlijnen, iedereen is vrij om daar van af te wijken. Het gaat om virtueel geld, vergelijk het met de puntjes die je hier kan verdienen. In het echt is het niets waard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100