Hoe maak ik een schema met 10 teams en 5 spellen waarbij we 5 rondes hebben en de teams niet meer dan 1 keer tegen elkaar spelen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
19.9K
jc54
7 jaar geleden
Dat is de uitdaging voor degene die het schema moet maken. Gelukkig ben ik dat miet. Het zou natuurlijk wel erg gemakkelijk zijn als iemand hier dat op zich neemt.........
Succes.
Antoni
7 jaar geleden
Heb het net geprobeerd, maar kom dan alleen uit op een schema waarbij 5 teams 3 keer hetzelfde spel zouden moeten spelen...of dat nou zo leuk is?
Antoni
7 jaar geleden
Het blijkt toch te kunnen zonder dat een team een spel meerdere keren moet spelen. Zie mijn antwoord.

Antwoorden (1)

Zo bijvoorbeeld:

Ronde 1:
Spel A: team 1-team 6
Spel B: team 2-team 7
Spel C: team 3-team 8
Spel D: team 4-team 9
Spel E: team 5-team 10

Ronde 2:
A: 5-7
B: 1-8
C: 2-9
D: 3-10
E: 4-6

Ronde 3:
A: 4-8
B: 5-9
C: 1-10
D: 2-6
E: 3-7

Ronde 4:
A: 3-9
B: 4-10
C: 5-6
D: 1-7
E: 2-8

Ronde 5:
A: 2-10
B: 3-6
C: 4-7
D: 5-8
E: 1-9

De teams (1-5) in het linkerrijtje gaan na iedere ronde één spel naar beneden (A —> E), terwijl de teams (6-10) in het rechterrijtje steeds één spel naar boven gaan (E —> A).