Waar kan ik kant en klare speurtocht vinden?

Ik moet dit jaar een speurtocht voor mijn familie organiseren. Het is bedoeld voor circa 50 mensen variërend in de leeftijd van 6 tot 80.
Het gaat om een speurtocht of een mysterietocht van nog. 1,5 a 2 uur. De speurtocht zal in een bos plaats vinden in de ochtend.
Ik kan helaas nergens op internet speurtochten of mysterietochten vinden die en gratis en voor alle leeftijden leuk zijn.
Ik zoek meer iets in de trant van: dat er mensen in het bos staan, waar groepjes van ong. 8 a 10 mensen naar toe gaan en waar ze een opdracht krijgen die ze moeten uitvoeren, om een aanwijzing of clue te kunnen winnen. Om uiteindelijk een mysterie of iets dergelijks te kunnen ontrafelen. Waar kan ik een speurtocht als deze vinden.

Ps. het hoeft niet perse om het oplossen van een moord te gaan, maar een diefstal of iets anders leuks is ook goed.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Cryofiel
8 jaar geleden
Sommige geocaches hebben veel puzzels en raadsels die je onderweg moet oplossen met aanwijzingen die je ter plekke vindt.
Erna55
8 jaar geleden
Een speurtocht voor je familie. Dan is het juist leuk om er familieopdrachten in te stoppen. bv:
- Op welke dag is oma volgend jaar jarig.
- Wie heeft er pas zijn zwemdiploma gehaald.
- hoelang is Ome Jan .( of wie is de langste )
- welk ras is de hond van tante bep.
- hoeveel vissen heeft truusje in de kom.
- welke oom is vroeger door het ijs gezakt.
- hoe heet de lievelingsknuffel van Debby. Afhankelijk van het antwoord, krijgen ze een letter.
Bij goed antwoord een goede letter, bij fout antwoord een andere.
Het is vooral leuk om over alle kinderen een vraag te maken. Op het eind kunnen ze met de letters een woord of zin maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey super bedankt voor de tip! Heel leuk idee, ik ga kijken of ik er een kan maken. :)

Antwoorden (1)

Je kan bij een Scoutinggroep of een andere jeugdvereniging in je buurt informeren of ze nog een speurtocht hebben liggen. Je zou ze ook kunnen vragen er een te maken: dat is een mooie activiteit voor scouts. Misschien kunnen ze tijdens de speurtocht ook meehelpen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de tip!