Als ik bij het bordspel Trionimus, meer dan 7 stenen heb,moet ik dan na mijn beurt wel of geen steen pakken?

Bij 3 spelers mag je 7 stenen op je bordje leggen.
Als je 1 steen gelegd heb,vul je die weer aan tot 7.
Als je niet kunt aanleggen,moet je 1-3 stenen pakken,daar krijg je min punten voor.
Dus op een gegeven,heb ik meer dan 7 stenen op mijn bord leggen.
Dan de vraag zoals is gesteld.
De spelregels heb ik,maar hier kom ik niet uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de spelregels staat niet dat je aan het eind van een beurt moet aanvullen tot 7 dus dat doen jullie nu verkeerd. Als je in een beurt niet kunt of wilt leggen dan moet je inderdaad 1 tot 3x bijpakken. Nergens staat dat dit eerder stopt als je al 7 stenen hebt. Dus dat is niet het geval.

Bronnen:
http://www.spelregels.eu/rules/triominos/t...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100