Als ik bij het bordspel Trionimus, meer dan 7 stenen heb,moet ik dan na mijn beurt wel of geen steen pakken?

Bij 3 spelers mag je 7 stenen op je bordje leggen.
Als je 1 steen gelegd heb,vul je die weer aan tot 7.
Als je niet kunt aanleggen,moet je 1-3 stenen pakken,daar krijg je min punten voor.
Dus op een gegeven,heb ik meer dan 7 stenen op mijn bord leggen.
Dan de vraag zoals is gesteld.
De spelregels heb ik,maar hier kom ik niet uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

In de spelregels staat niet dat je aan het eind van een beurt moet aanvullen tot 7 dus dat doen jullie nu verkeerd.

Als je in een beurt niet kunt of wilt leggen dan moet je inderdaad 1 tot 3x bijpakken. Nergens staat dat dit eerder stopt als je al 7 stenen hebt. Dus dat is niet het geval.