Wie weet nog welke liedjes er gezongen werden tijdens het kaatsballen?

Tijdens mijn stage in de ouderenzorg houd ik een themaweek 'vroeger en nu'. Natuurlijk hoort daar ook het spel kaatsballen bij. Weet iemand welke liedjes daarbij gezongen werden? Alle ideeën zijn welkom! Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

1-2 kopje thee, 3-4 glaasje bier,5 -6 kurk in de fles

Toegevoegd na 1 minuut:
en kaatsenbal, ik heb je al gevangen. Van mijn ene hand in de andere hand
anneliez
9 jaar geleden
Gekaatst heb ik nooit, dus wat dat betreft weet ik geen liedjes. Maar die zijn uiteraard wel te googelen, dus hier heb je een paar:

- http://www.dbnl.org/tekst/goev001kind05_01/goev001kind05_01_0005.php
- http://www.vrijeschoolliederen.nl/wp-content/uploads/kaatsebal-ik-heb-je-al-gevangen.pdf

H - heinderdebal
K - klipperdeklap
Met één hand,
Met twee hand,
In 't schoot;
Klap-hannetje,
Didelom dannetje,
L - lieten,
Boekwieten,
P - pannekoek,
K - koeterdekoek,
R - ruiterdetuit,
Het spel is uit.
Amadea