Welk bordspel is geschikt om buiten te spelen (met redelijk wat wind)?

Ik woon op Aruba en vanwege de wind hier is het lastig om bordspellen buiten te spelen. Welke spellen zouden toch door mij gespeeld kunnen worden zonder dat alles wegwaait?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat de kaartjes van Carcassonne ook wel te doen zijn, verder heb je nog Rollit, en Abalone
Misschien bedenk ik nog meer, dan vul ik wel aan,

Toegevoegd na 4 minuten:
dobbelspellen zoals Vegas, en Heckmeck zou ook moeten kunnen denk ik, maar het ligt er aan wat voor soort spellen je leuk vindt, dat is makkelijker zoeken

Toegevoegd na 38 minuten:
heb nog een link toegevoegd,misschien kun je daar ook nog iets vinden, veel spellen hebben ook een you tube uitleg, dus dan kun je ook al zien hoe het materiaal is
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We houden wel van spellen als Carcassonne, maar ik denk toch dat dat niet windbestendig genoeg is.
Er waaien hier soms volle wijnglazen van tafel :-)
Dobbelspellen ben ik niet zo'n fan van, maar ik zal eens zoeken.
Rollit en Abalone zijn het onderzoek waard.
Dank!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank!!

Andere antwoorden (2)

Mens erger je niet. De versie met plastic vakjes waar de pionnen in geplaatst worden en de dobbelstenen in een afdekt klikvak in het midden.

Toegevoegd na 2 minuten:
dobbelsteen is het, in enkelvoud.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Backgammon, schaken, dammen.
Deze stukken zijn niet van plastic dus wat zwaarder, zou wel tegen wat wind moeten kunnen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas.... Het waait hier zo hard soms dat fakkels in de tuin uitwaaien. Die stukken blijven niet staan, ben ik bang.