hoe werkt minecraft multiplayer?

Ik en m'n neefje hebben allebei minecraft en we willen samen spelen in de multiplayer, Helaas weten we allebei niet hoe het werkt. Kan iemand ons helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Hallo,

Om met meer personen te spelen heb je een server nodig. Wanneer jullie beide op het zelfde internetnetwerk zitten kun je de optie "Open to lan" gebruiken. Druk in je singleplayer wereld op escape en druk dan op het knopje "Open to lan".

Wanneer jullie allebei op een andere plek zijn zul je een server moeten aanzetten. Je kunt de server downloaden van de officiële minecaft site (zie bron). Je kunt deze server dan portforwarden zodat je neefje erin kan. Vraag op goeievraag hoe je dat kan doen, of kijk op google. Je kunt ook hamachi gebruiken (van LogMeIn). Daarvoor geldt ook, kijk even op google.

Voor het portforwarden moet je in je firewall (op je pc dus) een regel toevoegen dat poort 25565 (of welke poort je dan gebruikt) open staat voor alle verbindingen.

Hopelijk lukt het je!

Groeten,
Djorno10
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt het is gelukt!