Ja maar je moet de huizen dan wel eerst kopen en er moeten nog wel huizen zijn om te kopen dus niet als alle huizen op het bord staan gauw een hotel kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt niet uit, je mag meteen vier huizen en een hotel kopen, ook al zijn de huizen er niet.
je mag wel meteen een hotel bouwen, maar een hotel staat gewoon gelijk aan 5 huizen: als je 4 huizen hebt staan zal het dus nog de waarde van 1 huis extra kosten, maar als je er nog niets op hebt staan zal het de waarde van 5 huizen kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Je moet eerst op alle straten van een stad 4 huizen hebben. Dan pas mag je hotels bouwen. Dus je kan niet op de eerste straat van een stad waar je opkomt een hotel bouwen, al betaal je er 5 huizen voor.

Zie meer info bij de bron.
Laatste pagina rechts onder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar zou je dan in 1 beurt, eerst 4 huizen mogen kopen, en vervolgens die 4 huizen, en wat geld, omruilen in 1 hotel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet eerst op de straat belanden voordat je iets koopt.
Dat is net het spelelement.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar gaat het niet om Datelmont. Als jij genoeg geld hebt koop je achter elkaar vier huizen plus 1 hotel, de prijs dus van 5 huizen x het aantal straten dat je hebt. In jouw regels staat neit dat daar een beurt voor moet zijn, nee als jij genoeg geld hebt mag dat in 1 beurt. Je mag werkelijk 5 huizen bouwen dus 1 hotel. Verder heb je het over huizen bouwen op de eerste straat waar je op komt en dat dat niet mag. Dat klopt je mag pas bouwen als je de hele stad hebt.
laatste poster bedoeld denk ik:
Er mag slechts 1 huis verschil zitten tussen de straten van een stad.
Dus wil je ergens een hotel bouwen, dan moet op de andere straat 4 huizen staan.
neem bijv arnhem: ketel en steen zet je 4 huizen, op velperplein mag dan een hotel. kost je uiteraard wel 2x4 + 5 huizen aan kosten.
je mag dus niet een hotel zetten op velper, terwijl er maar 3 huizen of minder staan op ketel of steen.