Wie heeft er leuke tips om te doen met groep 5 (8 à 9 jaar)?

Ik loop stage in een groep 5 van 20 kinderen. Ik zoek leuke tips om met ze te doen, liefst ook leerzaam!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een hele goeie tip om pestgedrag aan te pakken.

Laat de kinderen na het speelkwartier elkaar de schouders en nek masseren. Dus twee aan twee en dan 5 minuten. Dan omwisselen. Je zult versteld staan hoeveel rustiger ze ervan worden. Bovendien schept het een band omdat ze elkaar aanraken. Ze zullen elkaar minder snel pesten.

Natuurlijk moet je dit regelmatig herhalen en in het begin zullen ze het vreemd vinden en er giechelig over doen, maar na een tijdje went het en vinden ze het heel leuk.

Je kunt zelf ook meedoen. Zet een rustig muziekje op, dat helpt te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Om te doen, dagje Dolfinarium, of andere leuke dierentuin. Leuk en leerzaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als het gros jongens zijn Space expo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem ze mee naar een kinderboerderij. Als je een afspraak met de beheerder maakt, kan er vaak wel iets geregeld worden dat ze een rondleiding krijgen of mogen helpen met voeren en dergelijke.

Tussen Amersfoort en Soest zit de kaasboerderij. Daar gaan ook vaak schoolreisjes naar toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee Conan, kinderboerderij +
Mijn vriendin staat op dezelfde groep. De Politie of Brandweer doen het altijd goed en vinden ze zeker leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar een dierenasiel, zodat ze informatie krijgen als je een dier neemt je er ook voor moet en kunnen zorgen. En niet omdat het even leuk is.

Je zal een rondleiding krijgen, wie de beesten moet verzorgen en hoe. Dat je af en toe naar de dierenarts moet.

Dus misschien een leuke tip maar ook leerzaam. Dat een jong dier erg leuk is, maar er ook heel erg veel leuke dieren in het asiel zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat is een goeie lora! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang die kinderen dan maargeen kat willen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel, ja Rieneke we doen veel met dieren, dus vond dit voor hun erg leerzaam. Ha Jeroen, als ze maar geen kat willen. Daar heeft Rieneke er al een heleboel van.
Ik denk dat je eerst eens moet vaststellen wat je de kinderen wil aanleren. Dat word het doel van de activiteit. Welke activiteit je gaat uitvoeren is daarvan afhankelijk. Kijk eens op internet. Er zijn vele soorten activiteiten, spel, taal, reken, sport enz..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak eens een stopmotionfilmpje met ze. Dat vinden ze geweldig. Stopmotion is een techniek waarbij je een foto maakt, het onderwerp een stukje beweegt, weer een foto maakt etc. Met (minimaal 5 foto's vul je 1 seconde film. Dus je bent even met ze bezig. Om het gelikter te maken, laat je ze eerst een achtergrond tekenen en verven.
Een onderwerp voor je film haal je zo uit wereldoriëntatie.
Met wat playmobil, klei, een fotocamera en de windows movie-player is het zo gepiept.
Wil je het helemaal mooi maken, presenteer het filmpje in een glogster. Succes verzekerd!

Toegevoegd na 28 minuten:
Is een stopmotionfilmpje te moeilijk, experimenteer dan eens met pivot stickfigure. Binnen een paar minuten een simpele animatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou toneelstukjes met ze kunnen maken.
je maakt kleine groepjes van 3 of 4 en je geeft iedereen een personage,. bv de ene is boer en een ander is een moeder of dief of wat dan ook.
en na de verdeling van wat ze zijn moeten ze zelf een soort toneelstukje ervan maken.
zo kunnen ze zelf creatief denken en ze leren samen te werken. en het is ook nog leuk
14 jaar geleden
Leuke vraag. Ik zie bij de andere antwoorden dat je al genoeg hebt voor "buiten" maar het is ook weleens slecht weer. Hier 1 voor "binnen': laat ze een Alfa maken. Een Alfa is een woordenreeks op alfabet. A,B,C enz. Bijvoorbeeld, Alfa groente:aardappel,bieten,champignons enz. Of laat ze om de beurt een groente opnoemen. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga lekker papier macheën. laat ze bijv een dier maken, en dan geen hond of kat maar een speciale waar ze ook wat info over moeten zoeken. laat ze ook een natuurlijke omgeving maken.