Hoe werkt deze kaarttruc?

Ik zag een tijdje geleden een kaarttruc waarvan ik heel graag wil weten hoe die moet. Nasrdin Dchar voerde deze truc uit in 24 uur met en ik heb een foto van de truc toegevoegd. Het is een kaarttruc waarbij de uitvoerder een stapel snel door doorloopt door de kaarten te buigen (zie foto) en waar de toekijker een kaart die hij dan ziet moet onthouden. Deze kaart wordt dan geraden door de uitvoerder.

Toegevoegd na 18 uur:
Je kunt de truc bekijken op: http://programma.vpro.nl/24uurmet/afleveringen/2012/nasrdin-dchar.html

Scroll door naar 18:53

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal zelfde soort kaarten nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is het zeker niet ,het is gewoon een normaal deck kaarten

Het beste antwoord

Voor deze truc maakt hij gebruik van twee verschillende technieken. Ten eerste moet hij Wilfried aan een bepaalde kaart laten denken. Dit doet hij door alle kaarten snel voorbij te laten gaan en hiervan 1 kaart net iets langer te laten zien. Deze kaart blijft daardoor onbewust in het hoofd zitten (bij het filmpje in bron 1 wordt hetzelfde principe gebruikt). Hij weet nu zelf ook welke kaart Wilfried in gedachten heeft, omdat hij zelf heeft gekeken welke kaart hij langer heeft laten zien. Wanneer hij de verkeerde kaart aan Wilfried laat zien, zit er nog een kaart achter. Dit doet hij door twee kaarten te pakken in plaats van 1 (kijk naar bron 2 om te zien hoe dit werkt). Vervolgens legt hij de kaarten weer bovenop de stapel en geeft de goeie kaart aan Wilfried.