Hoeveel zetten bij mijnenveger zijn een gok?

Als je begint met mijnenveger, zijn er altijd een paar velden die je op de gok moet openen. Na hoeveel zetten is dat geen gok meer? M.a.w. kun je ze beredeneren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

In principe kan je meestal na de eerste zet alles al beredeneren. Dit hangt wel af van hoe de mijnen geplaatst zijn en hoeveel vakjes met je ene zet geopend zijn. In principe is dus per definitie 1 zet een gok, maar in sommige gevallen kunnen het er ook meer worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar in veel versies van mijnenveger is ook de eerste zet geen gok, want die is altijd goed.
Pas na de eerste zet worden de bommen door het programma geplaatst. Bij bijna iedere sessie is er wel een of meer keren een gok. Dit kan aan het begin of vrijwel aan het eind zijn. Als je niet bij de eerste zet een '0'-vakje treft is de tweede zet al een gok. Veel plezier met het spelletje.