De Jotihunt is een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door Steunpunt Scouting Gelderland. De Jotihunt vindt plaats in het derde weekend van oktober gelijk met de JOTA/JOTI. Vanaf zaterdagmorgen 9 uur kunnen de hunters 30 uur lang jagen op de vossen. De vossen verplaatsen zich door heel de provincie Gelderland. Ieder uur worden er op een speciale website hints bekend gemaakt over de laatste locatie van de vossen. Om het spel nóg uitdagender te maken, komen er via de website ook opdrachten binnen die de hunters uit mogen voeren om extra punten binnen te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een door Scouting Gelderland georganiseerde vossenjacht. De vossen verplaatsen zich door de hele provincie. Ieder uur worden er op de speciale spelsite hints bekend gemaakt over de laatste locatie van de vossen. Om het spelelement nóg groter te maken komen er via de website ook opdrachten binnen. Hunters kunnen deze uitvoeren en daarme extra punten halen.

De Jotihunt is voor alle scouts boven de 14 jaar. Het leuke van de Jotihunt is dat het spel en de opdrachten heel divers zijn; voor ieder wat wils! De één zit achter de computer en probeert de hints over de locatie van de vossen op te lossen (dat kunnen hele makkelijke omschrijvingen zijn, maar soms ook wat moeilijkere en dan heb je de wizzkids uit de groep nodig), een ander bevindt zich in het 'veld' (vaak met auto, maar als de vossen echt in de buurt zitten, kun je er ook met de fiets op uit) en weer een ander houdt zich bezig met de extra opdrachten die variëren van 'knutsel een kip' tot 'maak een glas in lood' tot 'creëer een mooie themafoto in photoshop (of soort gelijk programma)'.

JOTI staat voor Jamboree On The Internet.
Amadea