Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is een spel iemand zegt ''ranonkeltje ranonkeltje de gene die ik een hand geeft geeft gij ook een hand''?

Dan gaat de leerling uit de klas de leraar geeft een kind een hand de leerling komt terug en weet precies welke leerling het is. Hoe gaat dat spelletje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Naam spel: Ranonkeltje Uitleg: De groep gaat in een kring zitten. Bij het spel is het van belang dat iedereen heel erg stil is. De groep begint met het op zeggen van een “gedichtje” namelijk: Ranonkeltje, Ranonkeltje Ik geef jou de hand Jij geeft mij de hand Wie ik de hand zal geven Daarna moet iedereen in de kring stil zijn. Op een gegeven moment gaat er 1 iemand de gang op een tweede persoon staat op en schud iemand in de kring de hand. De 1e persoon wordt weer binnen geroepen. En schud de zelfde persoon de hand. Dat zowel persoon 1 als persoon 2 de zelfde de hand schudt is een “trucje” voor. Hier ligt het doel van het spel, namelijk dat de mensen in de groep moeten er proberen achter te komen wat het “trucje” is. Persoon 1 en 2 worden van te voren af gesproken. Denkt iemand het te weten dan mag die gene naar de gang. Achterliggende gedachte: Hier mee willen we het cognitieve vermogen vergroten. Cognitieve vermogen houd in je denken, waarnemen, geheugen en taal. Met deze activiteit moet je goed waarnemen wat er gebeurd. Ook komen Logies nadenken en onthouden wat er allemaal gebeurd aan bod. Trucje is = Degene die als eerste praat krijgt de hand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De leraar geeft iemand de hand die na het versje als eerst heeft gepraat en zo weet de leerling dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding