Hoe kan je in een dropping de weg terugvinden?

Ik ga volgende maand op een dropping op onze camping. Je mag alleen je mobiel mee nemen en een zaklamp. Heeft iemand tips hoe je een stuk dichter bij de camping kan komen? De dropping is 8 km ver en ik heb nog nooit een dropping gedaan dus weet ik ook niet precies hoe ik de weg kan vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Droppings zijn erg leuk. Misschien kun je wat voorbereidingen treffen, kijk op google maps bij de omgeving van je camping, leer de buurt een beetje uit je hoofd. Bvb de straten, of gebouwen die je kunnen helpen herinneren. Voorderest kun je misschien wat sporen achterlaten.

( Je mag toch je mobiel meenemen? Als je wifi hebt op de camping kun je daar nog eventjes kijken ! )

Heel veel plezier met de dropping & je vakantie.

Groetjes Nina
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je mobiel een GPS heeft, is het appeltje-eitje. Bepaal eerst de coördinaten van je camping, moet je dus doen voordat je op dropping gaat. Als je ergens gedropt bent kijk dan op je GPS waar je jezelf bevindt. Je kan afhankelijk van je software "handmatig" het GPS-kompas gebruiken en teruglopen naar de camping of gebruik de functie: navigeer naar (coördinaten camping invoeren).

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je mobieltje geen GPS heeft: Verlaat overdag de camping, dikwijls heeft deze maar 1 aanvoerweg. Bepaal dan meteen waar die weg naar toe gaat in termen van windrichting (N-O-Z-W). Inventariseer hoeveel wegen er zijn om af te slaan. Als je 's avonds wordt gedropt (met blinddoek) tel dan het aantal keren dat je bent afgeslagen (links of rechts). Bij het droppingspunt, rustig gaan zitten en in het zand uittekenen hoe je gereden bent, maar dan andersom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn mening is dat je dan de dropping verpest, het is een soort valsspelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, in mijn tijd had je nog niet eens mobieltjes. Dan moet je ze maar niet toestaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een dropping met gps is niet echt avonturistisch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die organisatoren van de dropping lopen kennelijk nog in een monnikspij rond en gebruiken geen kopieerapparaat maar schrijven alles handmatig over. Wel een beetje naief van de organisatoren om een mobieltje toe te staan!
Waarom download je geen gratis navigatie op je mobiel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dropping! zo leuk!
Vond ik vroeger altijd super gaaf als wij dat op kamp deden, zonder leiding :-)
Vaak word je gedropt met een auto. (rijden ze tig keer over rotondes en dat soort fratsen om je richtingsgevoel te omzeilen.

En negen van de tien keer zetten ze je ergens af langs een gewone weg. Dat heeft een voordeel. meestal geeft je gevoel wel aan waar je ongeveer vandaan gekomen bent. Die kant ga je op.

Ongetwijfeld kom je onderweg wel verkeersborden tegen met de naam van het dorp erop waar je heen moet. En dan is het simpel. Vanuit het dorp loop je zo terug naar je camping.

8 km is niet zo ver eigenlijk, ik heb droppingen gehad in Friesland, en zie maar dat je weer in Utrecht aan komt. Echt vet!