De bal is in de zestiger jaren van de twintigste eeuw uitgevonden door de Italiaan Aquilino Cosan die de bal oorspronkelijk PON-PON noemde naar een personage in de Italiaanse opera Luciano Bottaro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De skippybal of kangoeroebal is uitgevonden door de in 1924 geboren Italiaan Aquilino Cosani. Hij werkte en was eigenaar van een bedrijf in gymballen. Het Amerikaanse patent voor zijn skippyballen ontving Cosani in 1971.

De naam skippybal is een verwijzing naar de kangoeroe Skippy die te zien was in een beroemde televisieserie voor kinderen.
Amadea