hoe heten die metalen ballen die tegen elkaar aantikken en zo een rijtje andere ballen raken waarbij de laatste bal zwaait en terugkaatst op de rij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Men noemt die Newton's Balansballen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier heten ze Giant Newton's Cradles: http://www.shopwiki.nl/d/0/0/GIANT-NEWTON%27S-CRADLE-Giant-Newton%27s-Cradle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Giant Newton's Cradle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een klik klak. In het Engels Newton's cradle genoemd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Meer informatie erover is te vinden bij http://www.goeievraag.nl/vraag/newtons-cradle-perpetuum-mobile-stopt.330576
Amadea
11 jaar geleden
Een Newtonpendel

Toegevoegd na 1 minuut:
En het wordt gebruikt om de fysische wet van behoud van impuls te demonstreren (en het is gewoon een leuk speeltje voor op je bureau)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje voor je mooie bewegende afbeelding!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt het Perpetuum mobile uitgevonden! +