Wat is een leuk alternatief voor Monkey Island?

Ik heb Monkey Island uitgespeeld, (alle delen, na jaren eindelijk gelukt). Heeft iemand misschien een leuk alternatief voor dit spel?
Dus een luchtig spel, vrolijk, redelijk moeilijk en met humor?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb Monkey Island 1 t/m 4 uitgespeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Point & Click Adventure Games, blijven leuk :)

Antwoorden (3)

Als je Monkey Island leuk vindt, dan moet je ook eens Leisure Suit Larry proberen!
12 jaar geleden
De originele monkey island 1?? Die is fantastisch!

En als je dat leuk vindt moet je gewoon zoeken naar alle spelletjes van Lucasarts uit die tijd:

Indiana Jones & the fate of atlantis
Day of the Tentacle
Sam & Max Hit the Road
Full Throttle
en natuurlijk Monkey Island 2!!!

En Iets ouder maar zeker niet minder leuk zijn alle spelletjes van Sierra On Line

Leisure Suit Larry 1 tm 6
Space Quest 1 tm 5 (6 sucks)
Police Quest 1 tm 4
Quest for Glory 1 tm 3
enz enz enz

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, de SCUMM engine waarmee Lucasarts zijn games maakte is nu open source, en je kan dus in feite ook je eigen SCUMM point & click adventure games maken.

En er is ook een open source virtual machine voor alle platforms (mac en windows EN linux) verkrijgbaar, waaronder je al deze spelletjes makkelijk kunt draaien alsof je een oude dosbak hebt.
Die heet scummvm

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh wacht ik zie nu pas dat je alle delen hebt uitgespeeld. Dus dat stukje over monkey island 2 kun je negeren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simon the Sorcerer (deel: 1,2 en 4) Sam and Max (eigenlijk alle delen+de nieuwere), Ankh (een aanrader), Runaway: A Road Adventure (minder luchtig/leuke stijl), Full throttle (gewoon spelen).