Bestaat er een strategie voor dit kaartspel? Zo ja hoe werkt dat? Zie uitleg

Het is een kaartspel op de site van spelpunt en heet kaartenfeest. Je moet van nummer 1 t/m 12 neerleggen en op de wegleg-tafel heb je plaats voor 4 kaarten. Je kunt dus niet 1 t/m 12 NAASt elkaar neerleggen en het geven door de computer gaat ook willekeurig. Sommigen waarmee ik speel gaan in een beurt uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat voor rare site ?? Hij zegt dat ik java moet hebben, terwijl ik die toch ECHT up to date heb (speel op King.com en GameDuell). Zo kan ik het niet uitproberen natuurlijk.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch het spel skip-bo? Heb je ook vier stapeltjes voor je zelf om aan het eind van je beurt een kaart weg te leggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet er inderdaad skipbo-achtig uit, maar heb het eerlijk gezegd nog niet kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels geprobeerd, en het is inderdaad 100 % skipbo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overigens wel treurig tergend tenenkrommend traag ; doe mij maar aan de keukentafel met echte mensen ; 100 keer leuker.

Het beste antwoord

Hert is inderdaad SkipBO, een kaartspel met een goede balans tussen strategie en geluk, maar waarbij wel het zwaartepunt op geluk ligt : je moet gewoon de goeie kraaten hebben, punt.

Er zijn wel een paar ministrategietjes die je vanzelf doorkrijgt naarmate je het vaker speelt :"
- bouw je aflegstapels van boven naar beneden (12-11-10 6-5-4 etc, zo veel mogelijk verdeeld) zodat je na een kaart altijd weer een volgende kaart kunt spelen
- Gooi niet precies de kaart weg die je tegenstander nodig heeft om zijn volgende kaart te kunnen spelen
- Bouw series op in je had ; geef zo weinig mogelijk info weg op je afbouwstapels.

Meer kun je eigenlijk niet doen ; het is en blijft voor het merendeel een kwestie van geluk hebben / met even goede spelers moet je om en nabij de helft van de potjes kunnen winnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik speel wel eens skipbo op de DS van mijn zonen, dat gaat iig niet traag maar wat bedoelt de vraagsteller met in 1x uit gaan? Al je 30 (toch) kaarten in 1x?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ marleen, ok , en waar laat ik dan het best de dubbele kaarten als ik de andere kaarten logischerwijs heb geordend? Het was " makkelijker" geweest als je 12 wegleg mogelijkheden zou hebben, maar ja het is een spel en anders miss niet zo leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is en blijft een stukkie geluk.
En het wordt pas leuk met team tegen team, merk ik hier.
Alleen wat traag.
Maar dat ligt aan de spelers.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle ; je speelt op die site ook potjes om 5, 10 of 15 kaarten Makkelijk in een keer uit te spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha... Elo512: koop het spel skipbo en speel het eens in het echie, dan begin je dus met 20 of 30 kaarten. Als je vier stapels maakt en inderdaad 1 stapel met 12 begint en dan omlaag, en de volgende ongeveer met 8 en die erna met 4 als dat lukt heb je OOK nog een stapel voor rommelkaarten of dubbele als je dat zo wil. Maar met 5 kaarten heb je dat amper nodig inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen weet echt alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat maar waar, Interking ; ik weet gewoon van heel veel dingen een béétje. Dat spel is wel verrekte verslavend trouwens........