Waar moet ik op letten bij het kopen van een tafelvoetbaltafel?

Waarvoor is het gewicht belangrijk?
Wat zegt het merk over de tafel?
Is er een standaard grootte voor een voetbaltafel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

In de horeca is een bekend gegeven, dat een goede voetbaltafel tegen allerlei vormen van vandalisme bestand moet zijn. Er vanuitgaande dat u de voetbaltafel thuis zult gebruiken, de volgende tips. Een goedkope tafel is duurkoop. Zelf prefereer ik de houten boven de kunststof voetbaltafel. Zorg er voor dat het om een stevige tafel gaat. Een gewicht van 75 kilo of meer. Ook de spelers dienen op goede stangen te zijn bevestigd. Koop een voetbaltafel met telescopische stangen. Deze stangen steken namelijk niet aan de andere kant van de tafel uit. De tafel moet niet eenvoudig verschuifbaar of tilbaar te zijn. Kijk of alles perfect is afgewerkt. Dus geen plekken waaraan men zich kan openhalen. Of die op kleine kinderen kan vallen. Koop een paar extra (reserve)ballen in. Mijn tip : de Smoby Voetbaltafel Esprit ad € 279,00.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb paar jaar geleden een voetbaltafel gekocht. Enige wat ik je kan zeggen is dat het gewicht belangrijk is voor de stabiliteit van de tafel. Als je een extreem lichte hebt en je bent intensief aan het spelen dan blijft de tafel niet in balans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de groottes betreft hebben volgens mij alle voetbaltafels nagenoeg dezelfde afmetingen. Je moet inderdaad vooral letten op het gewicht van de tafel, hoe hoger het gewicht, hoe zwaarder en sterker de materialen zijn die gebruikt zijn en hoe langer de tafel mee zal gaan. (Kijk vooral naar stevigheid van de poten van de speeltafel en naar de stevigheid van de stangen waar de spelers aan bevestigd zitten.) Volgens mij zijn er niet bepaald merken die beter zijn dan de rest..