Wat moet je bij hartenjagen doen als je moet uitkomen, je hebt alleen nog maar harten en harten is nog niet gespeeld geweest?

Volgens de regels mag je harten niet uitkomen als er nog geen keer een harten op tafel is gelegd. Wat moet je dan doen als je zelf alleen nog maar harten hebt als je moet uitkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Harten spelen, je kunt namelijk niet anders.

Dit is de enige uitzondering op deze regel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++

Andere antwoorden (3)

Dan mag je wel met harten uitkomen. Het nadeel daarvan is, dat iedereen weet dat je alleen maar harten hebt, maar je hebt geen andere keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je toch uitkomen met harten. zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartenjagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik citeer: Als als u alleen maar harten in handen hebt, moet u vanzelfsprekend met harten uitkomen.