Indien je daar een diepere symbolische betekenis achter wilt zoeken, dan is dat mogelijk:

Het getal 63 is het product van de getallen 7 en 9. In het leven van de mens is een cyclus van ongeveer 7 jaar te onderkennen. Volgens het antroposofische mensbeeld ligt elke zeven jaar de nadruk op de ontwikkeling van een bepaald aspect van het menselijke wezen. De mens kan worden gezien als een negenvoudig wezen. Negen is dan ook het getal van de mensheid.
Het innerlijke doel is voor ieder mens hetzelfde: vakje 63, bevrijding uit de tijdruimtelijke wereld. De weg daartoe is voor ieder speler anders. Wanneer hij de stem van zijn innerlijk volgt (de vakjes waarin een gans staat) gaat hij sneller, want wie op een gans komt hetzelfde aantal vakjes verder als het gegooide aantal ogen.
In het ganzenbord zijn er zeven vakken met een speciale betekenis, die symbool staan voor toetsstenen in het leven.
Amadea