Weet er iemand misschien spelletjes om zelf te doen met spullen in huis voor 5 december?

Dan bedoel ik met een dobbelsteen en pepernoten en allemaal Sinterklaas dingen. Het moet voor met zijn vieren zijn.

Alvast bedank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dit is nog misschien een leuk spel:

je pakt een briefje waar bijv. opstaat:
1- pak 1 pepernoot van de pot.
2- geef 1 pepernoot aan de persoon die links van je zit.
3- pak 1 pepernoot van de persoon die rechts van je zit.
4- ZELF INVULLEN
5- ZELF INVULLEN
6- ZELF INVULLEN
(Je begint ieder met een bepaalt aantal pepernoten)

Als je dus zou gebruiken wat hierboven staat moet je bijv. als je 1 gooit met de dobbelsteen 1 pepernoot van de pot pakken (in het midden leg je een grote pot neer met pepernoten)
Als je twee gooit moet je 1 pepernoot aan de persoon die links van je zit geven.
enz.

Je maakt verschillende rondes waar elk getal op de dobbelsteen andere waardes duurt en geeft aan hoe lang elke ronde duurt.
Aan het eind van elke ronde mag iedereen zijn pepernoten op eten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier staat een spel uitgelegd met dobbelstenen.

het grote, gratis sinterklaasspel (ook goed te gebruiken als kerstspel, weten wij uit ervaring).

http://www.pubquizamsterdam.nl/winkel/themaquiz/sinterklaas.php

En hier het grote sinterklaasdobbelspel.
Een avondvullend programma vol actie, spanning en vooral plezier !

http://www.dobbelspel.nl/

En tot slot het sinterklaassuprisespel.

http://www.sinterklaassurprisespel.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah peppernoothappen span een draad door de kamer, maak aan de peppernoten ook draad vast en maak deze weer vast aan de draad die je door de kamer hebt gespannen, die gene die de 6 gooit wordt geblindoekt 3X rond gedraaid en mag peppernoot happen,, hahaha doen wij iederjaar is een heel leuk spel vooral als je wat glaasjes op hebt