Is er een reden voor dat bij een kaartspel de ene helft (harten en ruiten) rood is en de andere helft (klaver en schoppen) zwart? Kan het ook anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Nope dit is gewoon om het wat duidelijker te maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee keer rood is natuurlijk juist onduidelijk. Daarnaast kan het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je bijdrage, maar hoor jij niet in bed te liggen?
Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD
Ja zie op tv bij het poker vaak 4 kleuren is dat je beter het verschil ziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het op tv een keer gezien, je ziet het vooral als optie bij online poker sites.
Ja het kan zeker anders, dat noem je dan een four-coloured deck. Vooral bij poker wil je dit nog wel eens zien omdat je dan veel beter een flush herkent. Bij veel online-pokersites kan je het zo instellen dat je met een 4-coloured deck speelt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Four-coloured decks bestaan ook in het echt. Ik snap zelf niet waarom het niet verplicht is. Het is veel duidelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzonder! Worden de gebruikers wellicht niet serieus genomen door de 'harde kern'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb het ook wel eens willen proberen te introduceren bij de mensen waar ik poker maar de meningen zijn overwegend negatief. Je krijgt dan van die slechte argumenten als het is verwarrend, dat is natuurlijk maar een potje kaarten waar en daarna is het veel logischer. Sterker daarna kan je geen reden bedenken waarom je voor 4 tekens 2 kleuren gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je bijdrage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Misschien is men trouwens bang dat anderen gaan reppen over o.a. "Blauwe koning" i.p.v. "Ruiten koning"? Weet je toevallig ook waar je die 'gekleurde' kaarten kunt kopen? Zal wel een speciaalzaak zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speciaalzaak, maar ik zou gewoon internet gebruiken: http://www.pokershop.nl/pokerkaarten/4-kleuren-copag-speelkaarten-blauw.html Ik denk dat het meer een "Ik ken het niet dus ik lust het niet" ding is.
een spel kaarten heeft een samenstelling met een diepere betekenis. bv 52 kaarten=52 weken in een jaar. 4 wkn in een maand = harten ruiten klaveren ruiten. In het lied van cowboy Gerard ( de Vries) wordt dit uitgebreid verteld. Helaas zegt hij niets over rood en zwart