Waarom is alleen de schoppen bij de aas groot afgebeeld?

Bij de Azen in een kaartspel is alleen de schoppen veel groter afgebeeld, weet iemand waarom dat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Dat is omdat de schoppenaas traditioneel de hoogste kaart van een dek is.

Vrij vertaald van wikipedia: De schoppenaas is altijd de kaart geweest waar de informatie/stempel van de maker op stond.
Vanaf 1862 is het design van de kaarten vrij, maar veel makers houden de speciale status van de schoppenaas aan.

Jij hebt een traditioneel spel met een mooie grote schoppenaas. Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

niet bij elk kaartspel (zie fototje). kan het niet aan jouw kaartspel liggen, een speciale editie oid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij misschien één spel kaarten in huis hebt, waar dat zo bij is. Ik heb vele spellen waarbij dat niet zo is.
Misschien wordt het tijd om eens een ander spel te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zou ermee te maken kunnen hebben dat je een deck kaarten hebt dat bedoeld is voor die kaartspellen, waar de troef een belangrijke rol speelt. En voor zover ik weet is de schoppen dan de hoogste troef...