Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een spel voor kinderen waarbij je kind leert hoe die met zijn zakgeld moet omgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
jodyenboyke
12 jaar geleden
Het zakgeld-spel is erg leuk, lang gespeeld hier. Ik heb mijn kind al heel jong (4 jr) zakgeld gegeven. Elke zaterdag, de helft moest in de spaarpot en de andere helft mocht opgesnoept worden bij de snoepwinkel. En dat ging dus echt om dubbeltjes/kwartjes. En sparen betekende ook rente krijgen, vinden kinderen vaak leuk hoor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja deze: http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/jumbo-zakgeldspel/1004004007958401/index.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Of deze: http://www.toysxl.nl/p/speelgoed/spellen/jumbo/euro-zakgeldspel

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze is ook heel goed om te leren met geld om te gaan. Mijn neefjes spelen hem vaak:

http://www.toysxl.nl/p/speelgoed/familiespellen/ravensburger/boodschappen-spel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier in de kast ligt nog 'het Eurozakgeldspel'. Volgens mij is het al zo'n 7/8 jaar oud, maar het leert wel hoe je met je zakgeld omgaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
De versie die ik heb is tenminste wel 7/8 jaar oud. De versie van de bron is weer een nieuwere versie, maar wel met dezelfde inhoud ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bordspel: het Euro-zakgeld spel. Best oud, maar misschien op marktplaats te koop, of een vernieuwde versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een paar gevonden:

Zakgeldspel (6+): In het zakgeld spel draait het allemaal om sparen voor een nieuwe fiets. Als je € 10,- op je bankrekening hebt staan, betalen je ouders de rest. Je start met € 2,-. Om het moeilijk te maken, kom je onderweg verschillende winkels tegen waar je iets moet kopen. Het is de kunst om zo goedkoop mogelijk te kopen en zoveel mogelijk geld over te houden om te sparen.

Koehandel (10-99): Tijdens dit spel worden verschillende dieren geveild. De hoogste bieder krijgt de kaart met het dier. Je moet een beetje kunnen bluffen en risico’s durven nemen. De waarde van het dier hoeft niet hetzelfde te zijn als de prijs die je er voor betaald. Aan het eind van het spel moeten alle kwartetten compleet zijn, dus er moet flink onderhandeld worden.

Boodschappenspel (4-7): Spelenderwijs worden kinderen vertrouwd gemaakt met boodschappen doen. De kinderen moeten de ingrediënten van hun boodschappenlijstje zo snel mogelijk bij elkaar sparen. Doormiddel van een draaischijf wordt bepaald of de kinderen boodschappen mogen doen of bijvoorbeeld een aantal fiches krijgen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Niet echt een gezelschapsspel, maar wat dacht je van een good old houten winkeltje met een "echte" kassa en plastic speelgeld?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je het zakgeld spel wel goed vind
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding