Wat de perfecte steen om mee te scheren (of ketsen) ?? Hoe ziet hik eruit ?

Met scheren bedoel ik natuurlijk over het water laten stuiteren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een ronde steen die redelijk groot is. 7 centimeter ongeveer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een platte steen zal ik zeggen. Ik heb er geen verstand van hoor, maar als je zo'n dikke steen gaat nemen kom je ook niet tot het beste uit. Zo'n steen die is plat geslepen door het water, die kan je vinden aan zee. Hopelijk heeft mijn antwoord zin en heb je er wat aan.

Mvg, MrMorrie1

P.S. Misschien is dit filmpje ook nog grappig: http://www.pinkbullets.nl/2007/06/filmpjes/stenen_over_het_water_ketsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plat of rond, maakt niet zoveel uit. Bij de Limburgse Maas pak ik gewoon de stenen die er liggen. Het is een kwestie van scherp op het wateroppervlakte gooien zodat de steen twee, soms wel drie keer verder keilt. Lukt lang niet altijd, maar wel gewone stenen langs de waterkant. Niet al te groot natuurlijk. Paar centimeter.