Wat zijn leuke kennismakingspellen voor 12-jarige?

De spellen zijn bedoeld voor nieuwe eersteklassers die elkaar beter moeten leren kennen. Dat zouden wij graag doen door middel van leuke spellen. Daarom vroeg ik me af of jullie er misschien nog een paar wisten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk bedoelt maar als 15 jarige weet ik goed dat bijna geen een kind een kennismakingsoel leuk zal vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lijkt jou dan een goed alternatief?

Het beste antwoord

Maak kaartjes. Schrijf op elke kaart een persoonlijke vraag. Bijv: hoeveel broers en zussen heb je, wat eet je het liefst, welke sport doe je enz.
Zet de kinderen in een kring en laat het om de beurt een kaart pakken. Ze moeten dan de vraag beantwoorden die op de kaart staat. Je kunt zoveel rondjes doen als je wilt.

Je kunt ook en spel op muziek doen. Laat ze lopen op de maat van de muziek en als de muziek stopt: vorm een 2-tal met degene waar je het dichtstbij staat. Loop hand in hand verder tot de muziek weer stopt. En zo verder. Je kunt ook 3- en 4- en 5-tallen laten maken. Leuk en hilarisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik ben 12 en a naar de middelbare... Ik heb kenningsmakings
Dag gehad en daar moesten we en spel doen dat we naast elkaar moesten staan van groot naar klein zonder de mentor iets te vragen.

Zo leer je elkaar kennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spelers zitten in een kring. Eén van de spelers start het spel door zich voor te stellen. Daarbij noemt hij zijn naam, en kiest hij een bijnaam die begint met de eerste letter van zijn eigen naam, bijvoorbeeld "Grappige Gijsbert". De speler links van hem neemt het over en zegt "Ik ben Harige Harry en naast mij zit Grappige Gijsbert". De speler daar links van vervolgt en zegt "Ik ben Melige Marieke en naast mij zitten Grappige Gijsbert en Harige Harry".

Variaties:
De bijnaam kun je ook laten verzinnen door de anderen uit de groep
Wat er moet gebeuren wanneer iemand een naam vergeten is, daar kun je zelf iets creatiefs op verzinnen.
Tijdens het namenrondje kun je iedere speler ook iets over zichzelf laten vertellen, zodat het niet een kaal "namenrondje" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals het eerste antwoord al zei, kun je spellen doen waarbij je naast elkaar in een rij moet gaan staan. Dan kun je doen van kort naar lang, maar ook van jong naar oud of schoen maten. Zo kun je veel rijen maken, en maken de kinderen veel plezier én leren ze elkaar en beetje kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een sportdag organiseren, en de kinderen in groepen verdelen, zo moeten ze elkaar vertrouwen en helpen om te winnen binnen bepaalde sporten. Daar leren ze elkaar veel beter mee kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal een babyfoto meenemen en op je rug spelden met je naam erbij. Dan moeten kinderen erg goed kijken en zo leer je de naam snel en op een speelse manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha die is goed. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouders zijn trots op hun baby. Ze maken veel foto's en de mooiste kiezen ze uit. Er zijn ALTIJD leuke foto's te vinden van baby of kleuter. Kleuter of peuterfoto's zijn ook prima. Desnoods een vage, licht bewogen foto, maakt het uit! Het gaat om de lol.
Laat ze zich op volgorde zetten van leeftijd van jong naar oud en laat ze hun huisnummer van klein naar groot zo leren ze met elkaar samenwerken en leren ze elkaar te kennen en je kan ook een bal door de klas laten gooien wie die bal vangt die moet z'n naam leeftijd en hobby's noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook 12 jaar en ik ga naar de middelbare school. En laats hadden we een Kenismakings dag. Toen gingen we in een kring zitten 1 iemand had een bal als diegene de bal naar iemand gooide moest de persoon die de bal ving zijn naam achternaam van welke school die kwam en zijn/haar hobby's vertellen. En bij ons heeft dat wel gewerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt net zoveel verschillende voorwerpen meenemen als dat er kinderen zijn en dan de kinderen stuk voor stuk een voorwerp laten kiezen en vertellen waarom dat voorwerp nou juist bij hun past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat met zijn allen in de kring staan, iemand roept de naam van een ander en gooit naar die persoon de bal.

Deze persoon noemt dan de naam van een ander en gooit weer naar die persoon een bal. In het begin is dat erg lastig, want je kent de namen niet. Maar dat geeft niet.

Als de naam voor de persoon waar je de bal naar gooide niet correct was, dan zegt die persoon wat zijn naam wel is en gaat verder met het spel. Je leert de namen zo behoorlijk snel.

Ook kun je denken aan een korte kennismaking aan de hand van sleutels, op die leeftijd hebben kinderen over het algemeen al huis en/of fietssleutels. Je moet dan rondlopen met je sleutels in je hand, dan kom je iemand tegen en vertel je elkaar iets aan de hand van je sleutels (zo kan je vertellen in wat voor huis je woont, met wie je daar woont, hoe je naar school gaat etc)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste is leuk!
Wat wij een keer hebben gedaan is gewoon.
In een cirkel staan, en dan ze gewoon naar elkaar laten toelopen. En dan krijgen ze 5 minuten om met elkaar kennis te maken en dan weer in een cirkel gaan staan en zo verder doen.