Wat kan je beter kopen: 5 1/5 staatsloten of 1 hele ?

Mijn redenering gaat als volgt . Met 5 1/5 staatsloten heb je meer kans op de hoofdprijs , maar met een minimumprijs op 1/5 staatslot van1,50€ is de kans dat je de moeite niet neemt om de minimumprijs op te halen aanzienlijk . de minimumprijs van 5€ op een heel lot laat je niet liggen maar je hebt 4 x minder kansen op de hoofdprijs.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Laten we eerlijk zijn: je koopt niet een staatslot vanwege de mogelijkheid op een prijs van 5 euro. Als je nu 5 x 1/5 lot koopt, heb je 5 x zo grote kans op een prijs waar je blij van wordt. Als zodanig zou ik kiezen voor 5x 1/5 lot (als ik uit die twee mogelijkheden moest kiezen). Maar wie iets afweet van statistieken koopt helemaal geen lot.

Koop eens een maand lang loten naar jou goesting? En zie wat ze kosten,per maand,en zie wat je wint,per maand. Is het zo dat je door het betalen van deze loten,per maand,méér geld kwijt bent dan wat je ermee wint?per maand? Dan spaar je maar de moeite van het lotjes kopen,en je zult per maant,veel meer geld over hebben.

met 5 1/5 loten heb je 5 loten en meer winkans met 1 lot minder

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100