Om hun gezichtsuitdrukking te verbergen, zo kunnen de tegenstanders niet aan hun gezicht zien of ze goeie kaarten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woow, daar is over nagedacht!
Omdat je meestal aan iemands ogen kunt aflezen wat ie denkt of hij er goed voor staat of niet EN of hij liegt natuurlijk.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen zij om hun ogen te verbergen .
Omdat men aan de ogen meestal kan zien hoe de gesteldheid van die speler is !
bv of hij bluft of hij goeie kaarten heeft of slechte kaarten heeft .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spiertjes in je oog hebben bepaalde reflexen, en dit zijn een van de weinige spiergroepen waar je geen controle over hebt. Als je schrikt, worden je pupillen meestal kleiner, of je je er tegen probeert te verzetten of niet. Bij een pokerspelletje kunnen de spanningen behoorlijk oplopen. Een pokerspeler kan dus nog zo'n goede pokerface hebben, maar zijn ogen zouden hem altijd kunnen verraden...

Vandaar de zonnebril.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je tegenstander geen kans te geven zodat diegene niet kan zien wat jij allemaal denkt. Zoals duitse gezegde Augen lügen nicht! Wij gebruiken die gezegde ook. Ogen liegen nooit. Want sommigen kunnen gelijk zien wat een ander in z'n gedachten heeft. Wat hij/zij van plan is bijvoorbeeld. Het is eigenlijk heel makkie door rechtstreeks in de ogen te kijken en je zich oplettend, verdiept in de ogen van je tegenstander. Heb je snel te weten wat die wilt, doet of van plan is. Ik zeg dat het een makkie is, voor mij is het een kinderspel. Ja echt:)
Alleen je moet je je zelf wel ervaren. Hoe je dat ook doet is gewoon heel simpel. Ps mijn ervaring is MINDER PRATEN, MEER ZWIJGEN. Anders gezegd (PRATEN IS ZILVER, ZWIJGEN IS GOUD)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een reden waarom pokerspelers een zonnebril dragen:

Het is belangrijk om andere spelers die een move maken of die hun kaarten bekijken te kunnen observeren.
Met een zonnebril op kan je onbeperkt staren en gluren naar de ander , zonder dat hij / zij het merkt.
Daardoor heeft de ander niet in de gaten dat jij aan het gluren bent en vertoont hij / zij natuurlijk gedrag , wat informatie kan geven over de kaarten of de move die de speler maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen de mensen minder goed zien wat hij denkt en wil doen. (pokerface)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je meestal aan iemands ogen kunt aflezen wat ie denkt of hij er goed voor staat of niet EN of hij liegt natuurlijk…...