Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn hond speelt met een bal is het dan neurotisch gedrag of vindt ze het ook echt leuk?

Het is een jack russel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
903

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

bedoel je een bal terug brengen :
honden zijn afstammelingen van de wolven en wolven zijn groep dieren dus in de natuur is het zo dat een wolf alles voor zijn groepsleider wilt doen : dus alles wilt pakken en terug wilt geven(om te laten zien dat ze de beste zijn). honden hebben dat gedrag over genomen en daarom geven ze steeds alle stokken terug : dus eigenlijk is het een instinctief gedrag om te laten zien dat hij de beste is en dan ziet hij jou als baasje : ik weet alleen niet of een hond zo een stok op halen nou echt leuk vind...maar ik verwacht van wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond ziet in zijn eentje spelen met een bal als spelen met een prooi. Lekker hard in bijten, tegen blaffen en er tikjes met de poot tegen geven, zodat hij er weer achteraan kan lopen.

Levert meestal een boel lol op. Dit is vaak duidelijk te zien aan het kwispelen van de staart.

Voor een hond is iets al snel interessant, zeker als er een lekker luchtje aan zit.

Mijn eigen Jack Russell kan bijvoorbeeld oneindig lang graven in molshopen. Hij ruikt dat er ooit een mol in de buurt is geweest, maar het is hem echt slechts zelden gelukt, om er eentje te vangen. Toch geeft hij niet op. Elke dag is er weer een nieuwe uitdaging. Niks neurotisch, maar eerder de drang, om er een leuke dag van te maken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding