Ik zie ik zie wat jij niet ziet
Plaatsnamen opnoemen en de laatste letter is de eerste letter van de volgende.
Een verhaal verzinnen en iedereen doet een zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Neem een kaartspel mee, je kunt dan: ezelen, blackjacken en nog veel meer. :)
Pocket-spellen. (bv. pocket-monopoly, erg leuk!)
Raad aan wie of wat ik denk, je mag alleen ja of nee zeggen op hun vragen.

Veel plezier! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een voorwerp in gedachten. De andere moet door vragen te stellen raden wat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijvoorbeeld ikzie ik zie wat jij niet ziet
of als je een ds/psp hebt kun je daar mee spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woordenketting, de eerste persoon zegt een woord (optioneel: in een bepaald thema) en dan zegt de volgende een woord dat begint met de laatste letter van het vorige woord/de volgende letter in het alfabet van de 1ste letter van het voorgaande woord, veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga op vakantie en ik neem mee... Heb je nog geheugentraining ook.

Je kunt een canon proberen te zingen, als dat een keer goed lukt voelt dat echt fijn.

Of een stapel trivial pursuit kaartjes meenemen, en combineren met ik zie ik zie wat jij niet ziet met die kleuren.

Ik deed met een ex-vriendin altijd nationaliteiten raden in internationale treinen (zoals de nachttrein naar Parijs, als die nog rijdt, daar zat altijd van alles en nog wat in).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Auto's van een bepaald merk tellen. Wij tellen altijd alle Mini's. Wie het eerst 10 heeft. Of wie er de meeste in een uur ziet. Roep je 'Mini' terwijl het er geen eentje is gaat er een punt af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het abc spel in vele varianten eten, drinken, dieren en dan het hele alfabet langs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een autobingospel op de markt (uiteraard ook te gebruiken in de trein). De spelers krijgen een kaartje met daarop allerlei plaatjes (bus, molen, koe etc.) Als je één van de dingen die op je kaartje staan ziet, mag je 'm doorkruisen. Kaart vol? Bingo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt een persoon in gedachten. De ander moet raden wie het is. Jij mag alleen maar antwoorden met ja of nee.

Natuurlijk zijn Donald Duck en de Verschrikkelijke Sneeuwman ook toegestaan :P

Als het antwoord ja is, dan mag je doorgaan, als het nee is, dan mag jij de ander vragen.

Heel simpel, degene die als eerste het geraden heeft, heeft gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gele auto!! *pets*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het alfabet zo vaak mogelijk zoeken,
overal waar letters staan is toegestaan (behalve dan in een boek) Persoonlijk laat ik de letter Q, Y en X eruit, aangezien je die bijna nooit vind...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf met hoeveel je bent, maar als je met een paar bent, dan kan je een verhaaltje in iemand zijn oor fluitsteren, of gewoon een zin, die ander moet het in de 2e zijn oor fluisteren, die in 3e. Kijken wat er van de zin of verhaal over blijft. Is meestal wel lachen. (net als in het tv programma: Ik hou van holland, daar doen ze het ook).
Zingen is ook altijd leuk.
Ik ga op vakantie en neem mee: dan bijv steeds een woord er bij doen en dat herhalen. Je kent het vast wel.

Je kunt hier ook nog kijken:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een PSP hebt, kun je daar games op spelen.
Op een iPod Touch gaat dat ook, maar dat zijn meestal kleinere spelletjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de beurt een plaatsnaam noemen waar een dier in voorkomt. Leeuwarden, Katwijk enz
Daarna waar een kleur in zit.
Galgje. Wel pen en blocnote mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Woordkettingen maken met de laatste en eerste lettergreep.
deur-bel bel-etage etage-woning enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel wat spelletjes die je kan spelen een auto,
trein,...
Maar ik zal er een paar opzeggen die ik altijd speel.

Het eerste is gele auto
dus als iemand een gele auto ziet dan mag die de ander een klop geven terwijl je gele auto zegt(niet hard natuurlijk tikjes zijn ook goed)maar als iemand dit doet en en het is geen gele auto dan mag je die een strafklop geven

een woordtreintje kan ook
dus dit gaat zo iemand zegt bijvoorbeeld

pennenzak

een ander zegt dan

zakdoek

en dan ga je zo verder

ook ongeveer hetzelfde is met namen doe je

speler 1: Marie
speler 2: Elina
speler 3: Ann
speler 4: Noor

en zo ga je door tot dat niemand meer kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voer een bepaalde handeling uit als je een bepaalde kleur auto ziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de auto kan je leuk de kentekens namen geven.
Stel er rijdt een VW voor je met als kenteken GS-35-DN dan zeg je; "kijk, daar rijdt Gerda Smit. Ze is 35 jaar en heeft een dikke neus". het leukste is als je er voorbij rijdt en kijkt of het ook klopt. Anders is het ineens Gekke Simon met een dikke nek geworden of iets dergelijks.

In de trein kan je bijv. een woordspelletje doen. Wij deden vaak het volgende. Eén zei een woord bijv. 'water'.
Wij zegden dan om de beurt iets wat erachter kon; waterdruppel, waterstop, waterkraan, waterstraal enz.
Degene die niets meer wist, was af en dan ging het verder tot degene die als laatste nog iets wist en die had gewonnen.
12 jaar geleden
Er zijn verschillende reisspelletjes verkrijgbaar in de winkels. Deze dozen zijn niet zo groot als normaal en dus makkelijk mee te nemen.