Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand activiteiten voor peuters ? Zie extra uitleg.

Ik moet voor mijn stage bepaalde activiteiten doen: een bewegingsspel, een kringspel, een fantasie spel en een plakopdracht. Ik kan de activiteiten doen met 3 peuters.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
693

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Kringspel is niet moeilijk: zakdoekje leggen, met een bal rollen met een opdracht of iets dergelijks.
Voor het fantasiespel zou je een soort geïmproviseerd toneelstukje kunnen doen?

succes, peuters begrijpen veel spellen nog niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als plakopdracht misschien een (actueel) figuur (dus op dit moment een paasei, paashaas, zon) op een vel karton tekenen met veel grote vlakken. Dit door de peuters met verschillende materialen (propjes papier, ongekookte pasta, aluminiumfolie, stukjes wol.....) laten beplakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kringspel: Jan Huigen in de ton was favoriet bij onze peuters, je moet ze even helpen met leren in een kring te blijven lopen, lukt ook niet zo goed, maar de ton die viel in duigen en dan op de grond vallen is helemaal geweldig!
Je moet dan wèl mee vallen he?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor beweging kan je ook heel simpel hoofd/schouders/ knie en teen doen. of visje, visje waar ze wel mee moeten doen. Plakken, figuur met eigen knipsels versieren. Gewoon van een stukje papier wat af laten scheuren, lijmen en op het figuur plakken. Je krijg dan de leukste varianten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding