Wat is beter in poker? Alles een gek steeds all-in en hopen op een goede afoop of geduldig je kans afwachten?

all-in pre-flop of na de flop? Als je helemaal niks hebt na de flop en je wilt bluffen wat is dan de beste tactiek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Geduldig je kans afwachten en met verstand spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht aan het spelletje NL shorthand tegenovergestelde van de tafel meestal en dat is tight.

Bij SnG worden de blinds steeds verhoogt waardoor je all in moet gaan (in het laatst deel) al is het rotzooi anders ga je dood door de te hoge blinds.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja ik lees van het bluffen bij SnG moet je gewoon meteen all in gaan of folden.

Omdat jij dit niet weet ga ik ervan uit dat je niet hoger dan NL50 speelt alle varianten onder de NL50 moet je niet bluffen. Omdat daar slechte spelers spelen en je meestal toch callen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van zoveel factoren.

Is het live of online?
Is het cash of toernooi?
Hoe schat je de villain (tegernstander) in?
Hoeveel spelers zitten er überhaupt nog in de hand?
Hoe groot is je stack?
Hoe groot is de pot?

Over het algemeen zou ik zeggen:
Ga nooit all-in als je stack groter is dan, laten we zeggen 1,5 keer de pot. Als je een bet van +/- 70 tot 80% van de pot maakt, komt dat vaak veel geloofwaardiger over. Als je namelijk een (grote) oversized bet maakt, dan duidt dat vaak op zwakte oftwel dat je de pot wilt kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
combinatie van zoveel verschillende factoren dat er eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven is. volg je gevoel. en waarvoor wil je je all in gebruiken? als je chip leader ben is het dan vooral om aan te tonen wie de machtigste aan tafel is, of is het om te verdubbelen omdat je juist short stack bent?