zoek een oud spel, had die op floppy. is met een klein manneke die onder de grond gaat en daar zijn allemaal deuren met daarachter met een spelletje x

Vroeger heb ik dit spel nog gehad op floppy. het manneke gaat onder de grond en onder de grond zie je veel kleine deuren. je kan kiezen welke deur je binnen gaat en daarachter is er dan een spel. al de spellen lijken op elkaar maar verschillen toch van elkaar. hoe dieper je onder de grond gaat, hoe moeilijker. het is eigenlijk een kinder spel maar ik speel het super graag. het manneke is een klein ventje met een baart als ik me goed kan herinneren. als het spel achter een deurtje gedaan is mag je een andere deur kiezen om binnen te gaan. kan iemand me helpen? ik zoek dit spel al heel lang? =). x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.dosgamesarchive.com/ Kijk hier is naar
Groeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of deze .. misschien staat hij hierbij, ik heb kings valley ook gevonden, een van mijn lievelingspellen toen ik nog heeeeeel klein was. http://www.classic-retro-games.com/

Antwoorden (7)

Dig dug deeper?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mario? Dat was toch ook zoiets. Maar die ging ook wel eens omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet raymann? Met die losse handen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op de 'Best Old Games' website (zie bron)
Vele spelen zijn daar ook te downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lazy Jones heeft subspellen die achter deuren zitten, maar het speelt zich niet af onder de grond...

Weet je nog uit welk jaar het spel ongeveer is ? Speelde je het op een PC of 1 van de vele homecomputers van vroeger ?
13 jaar geleden
Commander Keen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik vroeger veel gedaan heb, wat wel klinkt als deze beschrijving is Crystal Caves. Geweldig spel!