Baseball is de Amerikaanse benaming voor honkbal dus daar zit geen verschil tussen. Softbal is de vrouwelijke variant op honkbal. Verschil is bijvoorbeeld het onderhands gooien bij softbal itt honkbal waar ook bovenhands gegooid kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Honkbal is Baseball.

Het verschil tussen de twee (honkbal en softbal) was uit mijn hoofd dat de bal bij honkbal kleiner is, en er bovenhands geworpen mag worden. Er zullen ongetwijfeld nog meer details verschillen (formaat veld? aantal spelers per team?) maar dit zijn de twee die me zijn bijgebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baseball is de Amerikaanse benaming voor Honkbal. Softbal is daar een variant op.

Softbal is niet per definitie een vrouwensport!

De meest bekende verschillen zijn dat de pitch (worp) bij softbal onderhands is en bij honkbal bovenhands. Ook is bij softbal de bal een stuk groter dan bij honkbal, ook is de bal bij softbal zachter.

Meer verschillen: Zie bron, daar heb je de hele lijst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten weinig tot geen verschil tussen honkbal en baseball. Alleen wordt er bij baseball met een houten knuppel geslagen, in europa slaan "we" met alluminium. Bij softball is niet alleen de bal groter en wordt onderhands gegooid, ook de maten van het veld zijn anders (kleiner)